Masz swoją stronę internetową oraz prowadzisz bloga i zastanawiasz się, czy ma on wpływ na pozycjonowanie? Komentujesz różne wpisy oraz te dodane przez Ciebie są również komentowane? Sprawdź, jakie korzyści może to przynieś Twojej firmie.

Jak pozycjonować swój blog?

Prowadzenie bloga może mieć bardzo duży wpływ na konwersję na Twojej stronie internetowej. Jeśli i Ty zdecydowałeś się na takie rozwiązanie, to pamiętaj, że musisz przestrzegać kilku bardzo ważnych zasad. Jeśli się do nich nie zastosujesz, to całkiem możliwe, że będziesz tworzył treści, które nie wniosą nic zarówno dla użytkowników, jak i pozycji Twojej strony w organicznych wynikach wyszukiwania.

blogging blog word coder coding using laptop page keyboard notebook blogger internet computer marketing opinion interface layout design designer concept – stock image

Wysoka jakość przede wszystkim

Pisząc treści na bloga pamiętaj, że robisz to nie tylko dla lepszej pozycji Twojej strony w organicznych wynikach wyszukiwania, ale również dla użytkowników, których interesuje dany temat. Postaw na najwyższą jakość Twoich wpisów. Musisz sprawić, że dany temat zostanie wyczerpany, a użytkownik, który odwiedzi Twojego bloga, otrzyma informacje, których szukał. Zainteresuj czytelnika ciekawą treścią, która przyciągnie go nie tylko na Twojego bloga, ale również na stronę sklepu.

Dostosowanie wpisu blogowego do zasad SEO

Podczas tworzenia wpisów powinieneś zastosować się do podstawowych zasad SEO, czyli zadbać o odpowiedni tytuł, nagłówki, słowa kluczowe czy długość wpisu. Te wszystkie czynniki mają ogromne znaczenie w procesie pozycjonowania. Jeśli zastosujesz je wszystkie w swoim wpisie, to możesz być pewien, że zyska on na popularności. Jeżeli odpowiednio zastosujesz zasady SEO, to Twój blog na pewno będzie generował duży ruch na Twojej stronie, co przełoży się na ilość sprzedanych przez Ciebie produktów lub usług.

Daj głos Twoim czytelnikom

Podczas prowadzenia bloga, bardzo ważne jest nawiązanie jakieś relacji z użytkownikami. Możesz to zrobić za pomocą dodania opcji komentowania Twoich wpisów. Bezpośrednia wymiana poglądów w komentarzach może dać Ci wiele korzyści. Pamiętaj, aby na każdy komentarz odpowiadać. Użytkownik na pewno odwiedzi ponownie Twój blog, jeśli raz go skomentował, choćby po to, aby zobaczyć czy ktoś odniósł się do jego wypowiedzi. Pamiętaj jednak, aby nie wdawać się w dyskusję, podczas której będziesz zachowywał się w sposób niekulturalny. Przygotuj się również na opinie, które będą negatywne. Pamiętaj jednak, że każdemu się takie zdarzają i nie możesz reagować zbyt pochopnie i odpowiadać w złości. Postaraj się zawsze dążyć do wyjaśnienia całej sytuacji oraz rozwiązania problemu.

Ciekawym rozwiązaniem jest zakończenie wpisy zapytaniem o następny temat, który interesuje użytkowników lub zadań pytanie, które będzie zachętą do rozpoczęcia dodawania komentarzy pod danym wpisem. Postaraj się nakłonić użytkownika do zostawienia wpisu. Jeśli będziesz poruszał interesujące tematy w sposób ciekawy, to możesz być pewien, że Twój blog będzie rozsyłany między znajomymi i rodziną, więc będzie zyskiwał coraz to więcej użytkowników.

Prowadzenie bloga szansą na linkowanie wewnętrzne

Jeśli prowadzisz bloga, to jest to świetne miejsce na wykonanie linkowania wewnętrznego. Pamiętaj jednak o tym, aby odnośniki przenosiły użytkowników rzeczywiście do miejsc, które są powiązane z danym tematem. Przed wprowadzeniem linkowania, warto stworzyć plan działania, który ułatwi pracę z linkowaniem. Nie może zdarzyć się tak, że będziesz pisał o korzyściach herbaty, a podlinkujesz kawę ze swojego sklepu. Użytkownik musi wiedzieć od razu, co może znaleźć na stronie, która jest linkowana.

Regularność to podstawa!

Jeśli chcesz prowadzić bloga, który ma realny wpływ na działania SEO, to musisz dodawać wpisy regularnie. 2 wpisy na tydzień to minimum, które powinieneś dodawać. Sprawdź, jakie tematy są obecnie na czasie, oczywiście muszą to być takie, które są ściśle powiązane z Twoją branżą. Zainteresuj swoich odbiorców tak, żeby sami oczekiwali na kolejne, ciekawe wpisy. Pamiętaj, żeby zawsze tworzyć oryginalne treści, które nie są kopią z żadnej innej strony, ponieważ przyniesie to marne skutki. Po pierwsze Twój wpis będzie traktowany jako duplicate content, co może spowodować spadek Twojej strony w organicznych wynikach wyszukiwania, a po drugie użytkowników nie interesują treści, które nie są oryginalne i nie rozwiązują ich problemów.

Prowadź bloga i zyskaj większą konwersję na stronie

Prowadzenie bloga może przynieś wiele korzyści Twojej firmie. Jednak należy pamiętać o zasadach, które zostały przedstawione powyżej. Jeśli się do nich nie zastosujesz, to może zdarzyć się tak, że będziesz tworzył treści, których nikt nie będzie czytał, jak i również dla Google, będą one mało interesujące.

Jeśli nie wiesz jakie słowa kluczowe używać w swoich wpisach lub jak wykonać linkowanie wewnętrzne, to skontaktuj się z nami. Pomożemy Ci i przeprowadzimy przez cały proces tworzenia treści na Twojego bloga. Z nami osiągniesz wysoką pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania, zapraszamy.

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Marta Sznapka