Strategie marketingowe push i pull

W celu, jak najlepszego dotarcia do klienta kampanie marketingowe muszą być stale udoskonalane. Nie można się tu ograniczyć więc tylko do jednego medium i jednego typu reklamy. Działania powinny być kompleksowe i zróżnicowane, a jako główny cel powinniśmy obrać skupienie się na samym kliencie. Dzisiejszy konsument jest bardziej niezależny w swoich działaniach i to on wybiera, które treści go zachęcają, a które nie.

Powinniśmy się więc skupić na budowaniu odpowiedniej relacji z klientem i nakłaniać go do podjęcia działania poprzez strategię push, jak i przyciągnąć jego uwagę za pomocą strategii pull.

Strategia Push komunikaty wysyłane do klienta

Reklamy Push mają na celu wysłanie odpowiednich treści do klienta. Do klasycznych form takiej strategii możemy zaliczyć reklamy w postaci banerów, ulotek, czy potykaczy. W marketingu internetowym reklama dociera do klienta innymi sposobami. Mogą tu być więc stosowane kreatywne maillingi, wiadomości sms, czy propozycje do zapisania się do newslettera. Wysyłanie takich komunikatów musi się odbywać po uprzedniej zgodzie klienta. To my kierujemy tutaj odpowiednią treść i ofertę w stronę potencjalnego nabywcy. Składniki stategii push za zadanie mają zachęcić konsumenta do podjęcia odpowiednich działań. Należy jednak uważać z intensywnością takich działań. Zbyt nachalne wysyłanie reklam może się wiązać się z odwrotnym skutkiem i klient zniechęci się do naszej marki. Strategia push adresowana jest do wszystkich subskrybentów.

Strategia Pull przyciągnij swoich klientów

Reklamy pull z zadanie mają przyciągnąć uwagę klienta. W tej strategii to my pozwalamy odnaleźć się potencjalnemu klientowi. Metoda pull jest świetnym sposobem na zaistnienie w świadomości klienta.

Warto więc zadbać tu o urozmaicony kontent, z którego dowie się on o wszystkich korzyściach posiadania danego produktu. Do tego celu możemy zaangażować influencerów, którzy mogą pomóc nam w promocji.

Również sama strona można spełniać funkcję reklamy typu pull. Zróżnicowane treści blogowe, materiały wideo, czy też recenzje to tylko niektóre z elementów, które mogą być do tego wykorzystane. Treści te powinny być zgodne z prawdą, gdyż każde przekłamanie będzie wiązało się z utratą zaufania.

Należy tu również zadbać o aspekt techniczny naszej witryny, odpowiednio zoptymalizowana strona może lepiej wyszukiwać się w wyszukiwarce Google.

Zadbać należy też o to, by prezentowana oferta była jak najkorzystniejsza, w przeciwnym wypadku możemy liczyć się z tym, że klient czytając dane treści zdecyduje się dokonać zakupów u konkurencji.

Co do samego contentu, jeżeli nie będzie on ciekawy i angażujący, klient nie będzie chciał się nawet zapoznać z prezentowaną przez nas ofertą. Na pewno do mankamentów tej strategii możemy zaliczyć też fakt, że jest to o wiele droższa forma kampanii, niż jest to w przypadku strategii push.

Trzeba bowiem zadbać o odpowiedni content, zainwestować w tworzenie treści, czy zatrudnić influnecerów. Strategia pull jest długotrwałym procesem, na którego efekty trzeba będzie poczekać. Z pewnością nie jest to więc metoda dla niecierpliwych, którzy w jak najkrótszym czasie chcą zobaczyć odpowiednie efekty.

Wspólne stosowanie strategii push i pull, jak mogą się uzupełniać?

Zatem skuteczna kampania marketingowa powinna zawierać w sobie zarówno elementy strategii push, jak i pull. Takie strategie nie powinny sobie przeszkadzać, a wspierać się wzajemnie.

W ten sposób klient dostaje informacje za pomocą kilku różnych źródeł. Strategie te będą się idealnie uzupełniać – oprócz ciekawej treści Klient otrzyma także zachęcające rabaty.

Odpowiednie wdrożone i stosowane strategie marketingowe pomogą Ci jak najlepiej trafić do klienta i zwiększyć zysk.

W MinisterstwieReklamy.pl zajmujemy się kompleksowo strategiami marketingowymi w tym również metodami push i pull. Pomożemy Ci stworzyć odpowiednie treści, które będą przyciągać klientów, oraz oferujemy takie działania, które na celu będą miały wywierać na nim odpowiedni wpływ. Zatem nie tylko wykonamy dla Ciebie pozycjonowanie strony wraz z interesującym contentem, ale również stworzymy hasła reklamowe czy kampanie maillingowe.

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Bartosz Madej