Wizytówka w Google Maps to świetne narzędzie, z którego pomocą zwiększysz wiarygodność swojej firmy. To też miejsce, dzięki któremu Twoja firma być może po raz pierwszy zaistnieje w sieci. Jak ją założyć? 

Krok I

• Zaloguj się na swoje konto Google.

• Następnie przejdź do usługi Mapy i znajdź lokalizację swojej firmy.

• Potem kliknij prawym przyciskiem myszy to miejsce i wybierz opcję: „Dodaj swoją firmę”.

Krok II

Teraz będziesz uzupełniać informacje o Twojej firmie.

• W pierwszej kolejności musisz podać jej nazwę.

• Następnie zostaniesz poproszony/a o zgodę na dodanie lokalizacji Twojej firmy. Chodzi o to, czy będzie wyświetlana użytkownikom. Jeśli nie działasz stacjonarnie, nie musisz podawać tych danych.

• Jeśli wyrazisz zgodę na podanie adresu, wtedy musisz uzupełnić dokładny adres firmy. Gdy okaże się, że pod danym adresem jest już inna firma (możliwe, że dzielicie lokal) będziesz musieć zaznaczyć, że nie chodzi o tę firmę.

Krok III

W kolejnym kroku musisz określić obszar Twojej działalności. I nie chodzi tutaj bynajmniej o to, czym się zajmujesz. Chodzi o obszar, w którym działa Twoja firma. Jeśli oferujesz swoje usługi na terenie miasta, województwa itd. będziesz musieć to zaznaczyć. Jeśli pracujesz tylko w siedzibie – dostępna jest również adekwatna opcja.

Następnie musisz zdefiniować rodzaj swojej działalności. Wybierzesz ją z listy.

Krok IV

W tym kroku podejmiesz decyzje, które dane będą wyświetlane Twojemu klientowi. Oprócz numeru telefonu i adresu możesz także podać odnośnik do Twojej strony internetowej.

Jeśli jej jeszcze nie masz, nie bój się, będziesz móc ją dodać w przyszłości.

Krok IV

W ostatnim kroku Twoim zadaniem będzie zweryfikowanie faktycznego istnienia takiej firmy. Ta weryfikacja odbywa się za pomocą kodu na telefon, na maila, bądź takiego, który przyjdzie pocztą do Twojej siedziby.

Tak, to nie żart. W przypadku trzeciego wariantu (a często jest jedynym dostępnym) przyjdzie Ci czekać na weryfikację nawet 2 tygodnie.

Kiedy dokonasz weryfikacji, możesz zająć się w pełni jej rozbudową i przygotować ją tak, aby odpowiednio prezentowała Twój lokal, bądź firmę.

Jak przygotować wizytówkę tak, by mogła pomóc w pozyskaniu klienta?

Kiedy znajdziesz się już w posiadaniu wizytówki Google, musisz zająć się jej odpowiednią konfiguracją. Przede wszystkim przygotuj dobry opis Twojej działalności. Napisz, czym się zajmujesz — w chwytliwy sposób.

Upewnij się, że wszystkie podane dane są poprawne, sprawdź adresy, numery telefonu i kategorię Twoich usług. To kluczowe dla skutecznego działania wizytówki.

Konieczne jest też dodanie danych, takich jak godziny otwarcia. Warto je aktualizować, gdy się zmienią. Warto też zamieszczać informacje w okresach świątecznych tak, aby klienci wiedzieli, czy Twoja firma/lokal pozostaje wtedy otwarty.

Kolejnym ważnym krokiem jest dodanie zdjęć, które reprezentują Twoje produkty, bądź usługi. Jeśli masz logo, to też warto je dodać. Identyfikacja wizualna jest w tym przypadku kluczowa.

Warto też dodać korzystne zdjęcia lokalu, szczególnie, jeśli prowadzisz lokal gastronomiczny — to jeden z głównych czynników, na podstawie którego klient zdecyduje, gdzie się wybrać.

Możesz także skorzystać z opcji uzupełnienia usług wraz z podaniem cen. Dzięki temu Twój potencjalny klient szybko dowie się, co i za ile może u Ciebie zdobyć. Usługi możesz opisać, dodać zdjęcia, podać zakres cen. Zdecydowanie warto to zrobić.

A co, kiedy już zaczniesz zdobywać opinie? Nie bój się na nie odpowiadać! Za uzasadnione negatywne opinie przeproś, za te pozytywne podziękuj. Dzięki temu Twoja firma będzie wydawać się bardziej ludzka i „żywa”.

Czemu moja wizytówka nie jest na samej górze?

Pozycja wizytówki ma zasadnicze znaczenie dla zdobywania klientów. Pierwsze od góry w wyszukiwaniu automatycznie zdobywają większy autorytet. Z tego powodu Tobie też powinno zależeć na tym, żeby była wysoko.

Pierwszym czynnikiem, który sprawia, że Twoja wizytówka może mieć gorszą pozycję, jest nieuzupełnienie informacji. Upewnij się, że zostały dodane wszystkie podstawowe dane o firmie. Szczególnie nazwa, adres i numer telefonu.

Warto zadbać także o odpowiednią ilość zdjęć Twojej firmy/lokalu, zwróć uwagę na to, jak wiele zdjęć ma Twoja konkurencja. Warto mieć ich podobną ilość, bądź nawet większą. Celuj w 10-12 zdjęć.

Możliwe jest też dodawanie wpisów do Twojej wizytówki, jeśli będą wartościowe (będą dotyczyć aktualności związanych z Twoją firmą — na przykład specjalnych ofertach) zostaniesz uznany za aktywnego — poprawiając pozycję.

Pozytywny wpływ na pozycję wizytówki, jak i na Twoją ogólną sprzedaż może mieć posiadanie strony internetowej i zamieszczenie jej adresu w wizytówce. Strona internetowa Twojej firmy może służyć za narzędzie sprzedaży — pozwala Ci zamieścić jeszcze więcej informacji niż sama wizytówka.

Strona internetowa to dodatkowy kanał sprzedaży, który warto mieć. Prosta strona internetowa nie musi być droga — landing page prowadzący do konwersji też nie. Zadzwoń do naszego konsultanta.

Koniecznie zadbaj także o odpowiedni dobór kategorii i podkategorii Twojej działalności. To czynnik, który wpłynie najbardziej na to, czy Twoja firma będzie widoczna na zapytania klientów! Zadbaj też o opis, a szczególnie jego pierwsze 250 znaków, które są widoczne bez rozwijania opisu.

Możesz też dodać dodatkowe atrybuty Twojego miejsca, takie jak darmowe Wi-Fi, czy wiele innych. Prawdopodobnie kojarzysz je z własnych poszukiwań firm.

Odpowiadaj także regularnie na opinie klientów, to też wpływa na pozycje!

Odpowiednio przygotowana wizytówka Google znacznie zwiększy Twoja sprzedaż. Możliwe jednak, że sam nie masz czasu na takie działania. W takim wypadku powinna Cię zainteresować nasza oferta pakietu promowania firm lokalnie. Z jego pomocą znacznie poprawisz swoją sprzedaż.

Przygotujemy dla Ciebie między innymi wizytówkę i zajmiemy się jej pozycjonowaniem. Zadzwoń i znacznie zwiększ swoje zyski!

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Wiktor Madej