Engagement marketing – zaangażuj swojego klienta!

Bartosz Madej

| |

Przeczytasz w 4 minuty

Engagement  marketing, czyli inaczej marketing zaangażowany. Jest to taki rodzaj marketingu, który przede wszystkim nastawiony jest na odbiorcę.

Jak działa engagement marketing?

Poza samym produktem sprzedajemy tu również odpowiednie emocje. Nie wystarczy więc jedynie zaprezentować sam produkt, należy wejść w interakcję z konsumentem. Za sprawą internetu ludzie mają o wiele większe możliwości w kwestii wyboru odpowiednich produktów. Klienci są dziś nieco bardziej wymagający.

Mają oni znacznie większe możliwości na dokonanie zakupów, a przedtem dokonują reaserchu, czytają komentarze i opinie. Tym samym są również stale bombardowani przez reklamy, które zachęcają ich do kupna.

Ciężko jest więc skupić ich uwagę na dłużej, przez zalew informacji. Należy więc przenieść środek ciężkości i skupić się tu na samym odbiorcy i zaangażować go do podjęcia odpowiednich działań. Konsument w takiej strategii ma być partnerem i brać czynny udział w rozwoju marki.

Engagement marketing sprawdza się także świetnie w połączeniu z remarketingiem.

2

Engagement maketing, jakie są jego składniki?

W skład zaangażowanego marketingu wchodzą więc następujące działania:

  • marketing mailowy, za pomocą wiadomości możemy klientowi zaproponować rabat lojalnościowy, który zostanie mu przyznany, jeżeli chociażby zaobserwuje nasz profil w social mediach;
  • content marketing, stworzenie odpowiedniej treści, która będzie ciekawa i angażująca użytkowników. Przy okazji nie możemy pominąć odpowiedniej optymalizacji pod kątem SEO;
  • social media marketing jest to jeden z najważniejszych punktów dotarcia do użytkowników. Możemy go wykorzystać, wchodząc z interakcję z użytkownikami, organizując konkursy, odpowiadając na komentarze, czy prowadząc ankiety i sondy;
  • marketing automatyczny, możemy tutaj wykorzystać moc sztucznej inteligencji. Na naszej stronie może pojawić się wirtualny asystent zakupów, który by zaproponować odpowiednie rozwiązania, będzie potrzebował zaangażowania użytkownika.

Jak wprowadzić marketing zaangażowany?

Coraz ciężej więc jest stworzyć kampanię reklamową, która trafi w gusta odbiorców i będzie cieszyła się należytą popularnością. Przede wszystkim musimy określić, do jakiego klienta ma zostać wystosowana dana reklama. Engagement marketing szczególnie przydaje się w tworzeniu strategii skierowanej do pokolenia Z.

Jest to pokolenie, które zostało wychowane od najmłodszych lat z dostępem do internetu. Dlatego też czują się oni najlepiej w przestrzeni wirtualnej. Dość niechętnie podchodzą do klasycznej formy reklamy. Dlatego engagement marketing może być odpowiednim sposobem dotarcia do nich.

Do wprowadzenia odpowiedniej strategii marketingu zaangażowanego użyjemy różnych kanałów komunikacyjnych. Musimy określić, który z nich może okazać się najskuteczniejszy, czy postawić na sprawdzone rozwiązania typu reklamy na Facebooku, czy może pokusić się o stworzenie konta na Tiktoku.

Celuj w konkretną grupę odbiorców

Klienci muszą czuć, że taka kampania kierowana jest specjalnie do nich, nie mogą być to puste bezosobowe formy. Najlepiej działa to na zwiększenie poczucia przynależności do danej marki. Klienci czują się emocjonalnie związani z marką, która odpowiada nie tylko ich potrzebom, ale również odpowiada na ich pytania.

Należy więc skupić się na wzbudzeniu odpowiednich emocji. Klient tu nie tylko konsumuje, ale także tworzy historię marki i przyczynia się do wzrostu jej popularności.

Najważniejsze korzyści związane z wprowadzeniem engagement marketingu

Do najważniejszych korzyści marketingu zaangażowanego, możemy więc zaliczyć dotarcie do nowej bazy klientów. Odpowiednio zachęceni klienci mogą wchodzić z nami w długotrwałe relacje.

Tak samo możemy zadbać o klientów, którzy od jakiegoś czasu są obecni w historii firmy. By ich nie stracić, możemy więc odpowiednio ich zaangażować. Klienci mogą też zostać ambasadorami marki i polecać nasze produkty innym osobom.

Każda taka reakcja prowadzi do następnej, tak więc engagement marketing to nie jedna czynność, ale raczej łańcuch zdarzeń. Marka stosująca marketing zaangażowany cieszy się dużo większym zaufaniem, niż taka, która stosuje bezosobowe komunikaty do większości.

Ludzie chcą prawdziwych i naturalnych relacji, a nie traktowania jak kolejne dane, które muszą zostać uzyskane, aby firma odniosła zysk. Komunikacja i interakcja są więc tu kluczowe, jeżeli chcemy przeprowadzić skuteczną kampanię marketingu zaangażowanego.

Jeżeli chcesz wprowadzić strategię engagement marketingu, potrzebne będzie odpowiednie wsparcia. Chcąc zaangażować klientów, trzeba pomyśleć kompleksowo i zadbać o różne aspekty reklamy. MinisterstwoReklamy.pl działa na wielu polach, także skutecznie stworzymy kampanię, która będzie przynosiła odpowiednie zyski. przynosiła odpowiednie zyski.

Udostępnij wpis w mediach społecznościowych

Ikona Ikona

Tagi

Bartosz Madej

Bartosz Madej

Copywriter, który dba o to, by teksty na stronę były ciekawe, a przy okazji atrakcyjne dla wyszukiwarek. Ciągle się uczy i zgłębia tajniki content writtingu, żeby dostarczać jak najbardziej wartościowe treści. Prywatnie mól książkowy, którego pasją jest również hip-hop i kultura popularna.

Zwiększyłem rentowność biznesu średnio o 24%

Skontaktuj się ze mną, a opowiem Ci jak to zrobiłem.

+48 790 558 138 sprzedaz@ministerstworeklamy.pl
Łukasz MinisterstwoReklamy.pl

Najczęściej czytane

Jak zrobić reklamę na Facebooku? Krok po kroku.

|

Przeczytasz w 22 minuty

Polecane artykuły

Najnowsze Case Study

CASE STUDY – od nowej strony do wzrostu s…

|

Przeczytasz w 7 minut

Zaufało nam już ponad 1999 klientów!

Zapewniamy skuteczność, której możesz zaufać – maksymalne wyniki osiągane dzięki naszym metodom!