Promocja firmy może mieć różne oblicza i warto wykorzystać wiele z nich, aby sprzedawać więcej produktów lub usług.

Wiele osób decyduje się na współpracę z Vlogerami, Youtuberami czy influencerami, aby reklamować zarówno samą markę, jak i proponowane usługi i produkty. Jest to świetne rozwiązanie, które niekonicznie wymaga wielkich nakładów finansowych.

Według badań większa ilość osób jest chętna kupić produkt, który polecany jest przez innych. Na pewno sam chętniej decydujesz się na skorzystanie z oferty jakieś firmy, jeśli ktoś Ci ją poleci, czy to znajomy, rodzina, czy znany Youtuber, którego bardzo często oglądasz. Osoby, które są rozpoznawane, działają przyciągająco do danego produktu czy usługi.

Kim jest Youtuber?

Youtuber to osoba, która na wypracowanie swojej marki pracowała wiele lat. Publikuje ona wiele filmów, które powiązane są najczęściej z ich pasją i zainteresowaniami. Dają cenne wskazówki oraz starają się omawiać wiele problemów. Bardzo wiele Youtuberów decyduje się na filmy na żywo z możliwością komentowania, dzięki czemu nawiązują wieź z oglądającymi i mogą na bieżąco odpowiadać na ich pytania.

Kto może podjąć współpracę z Youtuberami?

Prowadzisz firmę i zastanawiasz się, czy współpraca z Youtuberem to coś dla Ciebie? W większości przypadków, śmiało można na to pytanie odpowiedzieć twierdząco. Na YouTube znajdziesz filmy, które dotyczą wielu branż. Jeśli prowadzisz sklep z kosmetykami, to świetnym rozwiązaniem będzie nawiązanie współpracy z osobą, która prowadzi kanał na YouTube, na którym pokazuje jak prawidłowo wykonać makijaż.

Przygotuje ona film, podczas którego zostaną wykorzystane kosmetyki Twojej firmy, dzięki czemu więcej osób dowie się Twoim istnieniu. Dodatkowo jak już wspomniałam, więcej osób chętniej kupi produkty jeśli ktoś je poleci, a w tym wypadku będzie to specjalista od makijażu, więc ktoś, kto zna się na tym. Pamiętaj jednak, aby współpracę podejmować z osobami, które mają jakiś autorytet wśród swoich obserwujących.

Jak wygląda współpraca z Youtuberem?

Zawsze przed rozpoczęciem współpracy należy określić jej warunki. Czasem możecie mieć odmienne zdanie na temat tego, jak powinien wyglądać film, który ma za zadanie promować Twoją markę czy produkt. Ważne, aby dojść do sensownego kompromisu i znaleźć dobre rozwiązanie.

Youtuber nie chce założyć koszulki czy czapki z logo Twojej firmy podczas nagrywania? Nie naciskaj, aby to zrobił, jeśli jest rozpoznawany i często oglądany to inna forma promocji Twojej firmy może również okazać się skuteczna. Istnieje kilka możliwości reklamy Twojej firmy:

  • lokowanie produktu;
  • odcinek dedykowany;
  • testowanie produktów.

Lokowanie produktu

Lokowanie produktu to bardzo częsta praktyka wykorzystywana przez Youtuberów. Jest ona skuteczna pod warunkiem, że Twój produkt został wpleciony w fabułę filmu w sposób naturalny. Widz nie może poczuć, że reklama jest zbyt nachalna i sztuczna. Ważne, aby Twój produkt był powiązany z tematyką danego filmu. Ta forma promocji Twojej firmy jest dość tania, a może przynieś wielkie zyski.

Odcinek dedykowany

Ten rodzaj filmu wymaga stworzenia dłuższej historii, która w całości powiązana jest z Twoją marką, produktem lub usługą, którą chcesz promować. Ważne, aby odcinek dedykowany był stworzony w sposób wciągający i sprawił, że każdy chce poznać jego cały przebieg. Pomaga to pozytywnie wpłynąć na wizerunek marki. Świetnym przykładem jest promocja EB. AbstrachujeTV nagrało film, który skutecznie reklamuje tę markę. Film możesz zobaczyć tutaj.

Testowanie produktu

O tej metodzie wspomniałam już wcześniej. Polega ona na nagraniu filmu, podczas którego zostanie przetestowany Twój produkt. Youtuber wykaże jego wszystkie zalety, ale powinien także zwrócić uwagę na wady.

Jest to bardzo ważne, ponieważ nie ma rzeczy idealnych, a jeśli Twój produkt będzie tylko zachwalany, to może spotkać się z nieprzychylnymi komentarzami ze strony oglądających. Jeśli Twój produkt jest naprawdę dobry, to niewielkie mankamenty nie przeszkodzą w tym, żebyś po takim filmie zaczął sprzedawać go więcej.

Czasami wystarczy, że dany Youtuber sprytnie wspomni o danym produkcie i poda jego ważne zalety, aby w umysłach odbiorców zakodował się fakt, że skoro ktoś tak rozpoznawany go używa, to musi być naprawdę dobry.

Jeśli nie wiesz jak nawiązać współpracę z Youtuberem lub nie wiesz, czy jest to najlepsza opcja promocji Twojej firmy w Internecie, to napisz do nas! Zajmujemy się szeroko pojętym marketingiem internetowym, który pomógł już wielu firmom zwiększyć zyski.

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Marta Sznapka