Prowadzisz własną firmę, jednak nie jesteś zadowolony z zysków, jakie Ci przynosi? Konkurencja sprzedaje więcej i lepiej? Ty jednak działasz bez planu i chaotycznie? To poważny błąd! Twoja firma, aby się rozwijać i więcej sprzedawać potrzebuje wcześniej zaplanowanych i odpowiednio wdrażanych działań związanych z marketingiem internetowym, czyli strategii marketingowej.

Co to jest strategia marketingowa?

Strategia marketingowa to opracowany plan działania, który ma na celu poprawę widoczności Twojej strony internetowej w Internecie, zbudowanie silnej i rozpoznawalnej marki czy dotarcie do większej ilości użytkowników z proponowanymi przez Ciebie produktami i usługami. Jej celem jest zaspokojenie potrzeb Klientów oraz uzyskanie przez Ciebie jak największych dochodów. Strategia marketingowa jest niezbędna, jeśli chcesz, aby Twoja firma się rozwijała. Pomaga ona realizować działania, które prowadzą do sukcesu. Przed przystąpieniem do tworzenia strategii marketingowej należy przeanalizować:

  • obecną sytuację na rynku;
  • mocne i słabe strony Twojej firmy;
  • konkurencję oraz trendy.

Po zbadaniu wyżej wymienionych punktów należy przystąpić do przygotowywania strategii marketingowej. Ważne jest określenie dokładnego celu, który chcesz osiągnąć, musi on być konkretny oraz realny. Warto także założyć, w jakim czasie chcemy go osiągnąć. Przykładowe cele, jakie możesz zaplanować w przypadku strategii marketingowej:

  • zwiększenie sprzedaży o X% w ciągu roku;
  • utrzymanie stałych Klientów;
  • zbudowanie silnej i rozpoznawalnej marki;
  • pozyskanie nowych rynków zbytu;
  • zbudowanie wizerunku eksperta w swojej dziedzinie.

Różne metody komunikacji

Jak tworzy się strategię marketingową?

Pierwszym krokiem jest postawienie sobie pytań: co chce osiągnąć? Gdzie chce znaleźć się za pół roku albo rok? W którym kierunku chce rozwijać swoją firmę? Postawienie celów jest nieodłącznym elementem każdej strategii marketingowej.

Brief – wstępna analiza i przygotowanie

Kolejnym krokiem jest stworzenie briefu, który będzie zawierał dane na temat Twojej firmy, cel, jaki chcesz osiągnąć, grupę docelową, do której chcesz dotrzeć, ilość konkurencji oraz to, jakie działania podejmuje ona w celu promocji swojej firmy. Ważne jest także określenie kwoty, jaką chcemy przeznaczyć na działania mające na celu rozwój firmy oraz czas planowanej kampanii.

Grupa docelowa – sprawdź, kto kupuje Twoje produkty oraz usługi

Ustalenie odpowiedniej grupy docelowej jest bardzo ważne. Wyobraź sobie, kim są użytkownicy, którzy kupują Twoje produkty, wtedy zdasz sobie sprawę, że reklama produktu dla osób młodych wygląda inaczej niż dla osób, które są właścicielami firm specjalistycznych. Ważne, aby odpowiednio określić, kto jest finalnym nabywcom Twoich produktów. Nie staraj się dotrzeć ze swoimi produktami do wszystkich, bo takie działania nie mają sensu.

Stwórz lejek sprzedażowy

Jeśli określiłeś już, kim są użytkownicy, do których skierowana jest Twoja oferta, to warto stworzyć lejek sprzedażowy. Dostosowanie odpowiednich treści, które wyróżnią Cię na tle konkurencji jest bardzo ważne. Użytkownik musi pomyśleć, że to od Ciebie ma zakupić dany produkt lub usługę, a nie gdzie indziej. Musisz zainteresować go swoim produktem na tyle, aby chciał go kupić, oraz żeby poczuł, że jest on mu niezbędny.

Reklama? Działania związane z SEO?

W zależności od określonego celu musisz wybrać sposób promocji Twojej firmy. Jeśli zależy Ci na dotarciu do większej ilości osób z Twojej najbliższej okolicy, to warto zastanowić się nad pozycjonowaniem lokalnym Twojej strony. Zyskasz dzięki temu więcej Klientów z Twojego najbliższego otoczenia. Jeśli zaś zależy Ci na budowaniu wizerunku eksperta to prowadzenia bloga tematycznego, na którym będziesz dodawał ciekawe, interesujące i pomagające użytkownikom wpisy będzie doskonałym rozwiązaniem. Działania zawsze muszą być odpowiednio dobrane pod cel, który sobie założyłeś.

Sprawdzaj rezultaty wprowadzonej strategii marketingowej

Wprowadziłeś plan marketingowy w życie? Nie zapomnij sprawdzać, jakie zmiany zachodzą dzięki nim w Twojej firmie. Jeśli zależało Ci na większej konwersji na Twojej stronie, to warto wykorzystać dostępne na rynku narzędzia, aby sprawdzić, czy wykonałeś wszystko poprawnie i dążysz do osiągnięcia celu, czy jednak należy wprowadzić poprawki.

Odpowiednio przygotowana strategia marketingowa pozwoli Ci zyskać nowych Klientów, zbudować wizerunek eksperta w swojej dziedzinie czy zwiększyć rozpoznawalność Twojej marki. Inwestycja w strategię marketingową zwróci się na pewno z biegiem czasu. Warto zastanowić się nad zatrudnieniem specjalistycznej firmy, która zajmuje się marketingiem internetowym i przygotuje dla Ciebie najlepszy plan działania. Warto także dodać, że tworzenie odpowiedniej strategii marketingowej oraz jej wprowadzenie jest procesem czasochłonnym.

A Ty próbowałeś już tworzyć własną strategię marketingową? Chciałbyś sprawdzić jakie korzyści może Ci przynieść? Napisz do nas, a my chętnie opracujemy plan działania dla Twojej firmy, aby mogła się rozwijać, a Ty cieszyć z większych zysków ze sprzedaży.

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Marta Sznapka