Prowadzisz swój biznes i masz bardzo dużo pozytywnych opinii w Google? Starasz się dbać o wizytówkę Profil Firmy w Google, ponieważ wiesz, że dużo Klientów trafia do Ciebie za jej pośrednictwem?

W pewnym momencie pojawia się pytanie: „Dlaczego zniknęła Opinia Google?”

Nie przejmuj się, nie jesteś sam. Google wprowadziło restrykcję, które dotknęły wiele osób i firmy. Aby dodać opinię w Google, wystarczy mieć konto, a następnie wyszukać interesującą nas firmę i zaznaczyć ilość gwiazdek.

Podczas tego procesu należy również napisać komentarz, im dłuższy, tym lepszy. Jeśli dodatkowo dodasz zdjęcie, to dla algorytmów Google jest to informacja, że komentarz jest wartościowy i rzeczywiście jest prawdziwy. Jednak wiele osób zadaje sobie pytanie:

Czy Google weryfikuje opinie?

Najnowsza aktualizacja Google, która została wprowadzona w styczniu 2022 r., dokładnie sprawdza wszystkie opinie. Weryfikacja odbywa się zarówno przez mechanizmy Google, jak i pracowników tej firmy. Sprawdzane jest między innymi konto, z którego opinia została dodana. Zdarza się tak, że pozytywne opinie są kupowane przez firmy w celu zwiększenia ich wiarygodności. Takie zachowania są traktowane przez Google jako spam, a komentarze usuwane.

Kilka powodów, przez które Google mogło usunąć opinie

Opinie Google powinny być napisane zgodnie z odczuciami Twoich Klientów. Ważne, aby były one unikalne i niepowielone w innym serwisie, ponieważ w tym wypadku mogłyby być potraktowane jako spam. Nie wolno również publikować tej samej opini z kilku kont, takie działania są dla Google negatywne, przez co zostają usuwane.

Bardzo ważne, aby opinie dotyczyły Twojej firmy i jej działalności. Algorytmy Google sprawdzają, czy opis zawiera komentarze polityczne lub społeczne. Ważne, aby opinie nie obrażały nikogo i były napisane bez wulgaryzmów.

Google podchodzi bardzo restrykcyjnie do niektórych tematów. Zastrzega sobie ono prawo do usunięcia opinii, która zawiera wezwanie do sprzedaży niektórych wyrobów m. in. alkoholu, broni palnej, usług dla dorosłych czy urządzeń medycznych. W takim wypadku to Google decyduje, czy dana opinia może zostać, czy jednak będzie usunięta.

Co jeszcze blokuje algorytm?

Algorytmy Google wyczulone są także na nielegalne treści lub działania. Jeśli na Twoim profilu GMF został dodany obraz, który narusza prawa autorskie, to możesz być pewien, że nie będzie on wyświetlany. To samo jest w przypadku zdjęć nielegalnych produktów czy usług (narkotyki czy leki na receptę sprzedawane na czarnym rynku).

Może zdarzyć się również tak, że opinia dodana do Twojego konta będzie nawoływać do przemocy lub będzie obrażać kogoś bezpośrednio, w tym wypadku również zostanie usunięta.

Ilość recenzji również ma znaczenie. Jeśli przez dłuższy okres nie otrzymywałeś w ogóle opinii lub było ich bardzo mało, a nagle pojawią się codziennie i to w dużej ilości, to możesz być pewien, że Google weźmie to pod uwagę i dokładnie prześledzi skąd i od kogo pochodzą opinie. Może to skutkować usunięciem części z nich.

Wiele firm konkurencyjnych dopuszcza się dodawania negatywnych opinii o firmach wykonujących podobne usługi czy sprzedających przybliżone produkty, aby Klienci omijali ich szerokim łukiem i wybierali konkurencyjną firmę. Jest to działanie jak najbardziej negatywne i nie powinno w ogóle występować. Prowadzać wizytówkę Google Moja Firma warto nauczyć się rozpoznawać fałszywe opinie w Google i jak najszybciej zgłaszać je do usunięcia. Należy tutaj pamiętać, że jeśli opinia jest prawdziwa, mimo jej neatywnego przekazu należy odnieść się do niej i wyjaśnić zaistniałą sytuację.

Jak usunąć fałszywe opinie w Google?

Jeśli zauważyłeś na swoim profilu fałszywe opinie, to warto zgłosić ten fakt do Google. Zastanawiasz się jak to zrobić? Poniżej przedstawimy, jak wygląda cały proces:

  1. Wejdź na stronę business.google.com/, jeśli jesteś zalogowany, to widzisz profil swojej firmy, który masz w Profil Firmy w Google;
  2. Jeśli zaznaczysz swój profil, to zobaczysz opinie użytkowników, zaznacz tą, która jest fałszywa i wybierz „zgłoś naruszenie zasad” (trzy pionowe kropki);
  3. Zgłaszając fałszywą opinię, musisz dokładnie podać powód oraz swój mail;
  4. Po tych czynnościach możesz wysłać zgłoszenie, na jego rozpatrzenie najczęściej trzeba poczekać kilka dni.

Dlaczego warto dbać o wizytówkę Profil firmy w Google?

Pewnie nie raz zdarzyło Ci się szukać czegoś w Internecie, jeśli nie miałeś żadnej firmy, która była z polecenia. Co wtedy robisz? Wybierasz pierwszą lepszą czy może czytasz opinie na temat danej firmy? Każdy z nas je czyta, są one dla nas ważną informacją, która może pomóc nam wybrać odpowiednią firmę.

Dbanie o wizytówkę Google jest bardzo ważne, ponieważ może przyczynić się do wzrostu zainteresowania Twoją firmą. Ważne jest dodawanie nowych treści, ciągła jej aktualizacja, czy odpowiadanie na komentarze – również te negatywne. Pamiętaj jednak, aby zawsze zachować pełną kulturę i dążyć do wyjaśnienia i rozwiązania problemu.

Dobrze wykonana i prowadzona wizytówka może pomóc wzmocnić Twoją markę oraz generować większy ruch na Twojej stronie.
Wizytówka Google Moja Firma to dla Ciebie czarna magia? Nie wiesz, jak uzupełnić dane, aby były jak najbardziej odpowiednie dla użytkowników oraz żeby generowały wysoki ruch na Twojej stronie?

Skontaktuj się z naszymi Doradcami Klienta, którzy przedstawią dokładne działanie Wizytówki Google Moja Firma i pokażą, jakie korzyści mogą płynąć z jej posiadania.

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Marta Sznapka