Pinterest – co to jest i jak działa?

Media społecznościowe w obecnych czasach są bardzo rozwinięte i stanowią nieodłączny element życia wielu z nas. Powstaje coraz więcej mniej lub więcej popularnych serwisów.

Jednym z nich jest Pinterest, którego tworzenie rozpoczęło się w 2009 roku. Z czasem zyskiwał coraz więcej zwolenników, którzy chętnie korzystali z jego funkcjonalności. Większość z nas woli przeglądać obrazki niż czytać długie bloki tekstu i właśnie tutaj przychodzi z pomocą Pinterest.

Co to jest Pinterest i co można tam znaleźć?

Na portalu Pinterest możesz założyć swoje prywatne konto, jak i firmowe. Fenomen tego portalu polega na posiadaniu swojej tablicy, na której możesz dodać interesujące Cię piny. Pinterest to połączenie słów pin oraz interest, które po przetłumaczeniu oznaczają przypiąć i zainteresowanie, więc nazwa świetnie oddaje to, co robi się w tym serwisie. Pinteresta można porównać do tradycyjnej tablicy, na której przypina się najważniejsze informacje czy wycinki z gazet.

Pinterest może stać się też wartościowym źródłem zaufania dla Twojego klienta. Dzięki Pinterestowi jeszcze bardziej potwierdzasz rzeczywistość swojej działalności. Ponadto z Pinteresta możesz kierować ruch na swoją stronę. To także potencjalny sposób na poprawę SEO Twojej strony.

Pinterest – sprawdź jak wykorzystać ten portal do promocji Twojej firmy

Czy wiesz, że ten popularny serwis ma już około 400 mln aktywnych użytkowników? Wielu z nich może być Twoim Klientem, czemu więc nie wykorzystać go do promocji i reklamy Twojej firmy? Stwórz ciekawego pina, który będzie składał się z grafiki, tytułu, opisu i hasztagów oraz co najistotniejsze z linka odsyłającego na Twoją stronę.

Wiele osób szuka inspiracji na Pinterest, dlatego warto dodawać tam swoje piny, które mogą posłużyć użytkownikowi jako zachęta do zakupów Twoich produktów czy usług. Posłużę się przykładem, aby dokładnie wyjaśnić działanie pinów oraz tablicy. Jeśli ktoś przygotowuje się do remontu, będzie szukał ciekawych rozwiązań w Internecie, w tym również na Pinterest.

Prowadzisz firmę, która oferuje panele? Dodaj pina, na którym zaprezentujesz swój produkt w ciekawej aranżacji. Użytkownik, któremu się ona spodoba, chętnie kliknie w link prowadzący do Twoich produktów. Ważne, aby zdjęcia, które tam zamieścisz, były dodane w wysokiej jakości, a towar zaprezentowany w sposób kreatywny.

Budowanie silnej i rozpoznawalnej marki z Pinterest

Czy wiesz, że dzięki korzystaniu z Pinterest’a możesz przyczynić się do budowania silnej i rozpoznawalnej marki Twojej firmy? Dodając materiały, tworząc tematyczne tablice, które będą silnie powiązane z Twoimi produktami lub usługami, możesz zyskać większą rozpoznawalność Twojej firmy.

Stwórz tablicę z wieloma inspiracjami dla użytkowników, a możesz być pewien, że zyskasz dzięki temu większy ruch na Twojej stronie lub sklepie internetowym, co przełoży się na większe przychody dla Ciebie. Co najważniejsze, obecność na Pinterest jest całkowicie darmowa, więc jedyny koszt, jaki poniesiesz w tym wypadku to Twój poświęcony czas na tworzenie interesujących i przyciągających uwagę pinów.

Jeśli potrzebujesz pomocy w tworzeniu pinów lub innych materiałów, które będą miały na celu zwiększenie widoczności Twojej firmy w Internecie oraz budowaniu silnej marki to zapraszamy do naszej firmy.

Już dziś skontaktuj się z naszymi Doradcami Klienta, którzy przedstawią ciekawe i niecodzienne rozwiązania, które na pewno przyczynią się do większego ruchu na Twojej witrynie, zapraszamy!

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Marta Sznapka