Aktualizacja algorytmu wyszukiwarki Google to nieodłączna część rankingowania oraz pozycjonowania stron internetowych. Przeważnie przyzwyczailiśmy się już do mniejszego lub większego zamieszania, jakie powodują wprowadzone zmiany oraz aktualizacje. Z ostatnią zmianą tego typu mieliśmy do czynienia w grudniu 2020 roku. Czas od tego momentu upłynął na spekulacjach i przewidywaniach, co Google może zmienić w głównym algorytmie wyszukiwarki – kluczowym dla pozycjonowania stron www.

Co zatem zmieniło się 2 czerwca 2021 roku i jak istotne zmiany wprowadziło Google w swoim algorytmie? Wszystkie najważniejsze informacje prezentujemy poniżej!

Dwie tury aktualizacji algorytmu Google

Pierwszą i zaskakującą informacją – gdyż nie zdarza się to zbyt często, jest informacja o tym, że zmiany w głównym algorytmie Google będą wprowadzone w dwóch turach. Samo Google przyznało, że nie zdążyło przygotować i wprowadzić wszystkich zmian w jednym terminie. Oznacza to, że w lipcu czeka nas kolejna zmiana w algorytmie wyszukiwarki, która będzie kontynuacją i uzupełnieniem tej czerwcowej. Google twierdzi również, że obecna aktualizacja algorytmu — a zwłaszcza druga jej uzupełniająca część nie będzie miała zbyt dużego wpływu na wyszukiwarkę. Czy jest to prawdą, ostatecznie przekonamy się, jak zawsze to bywa, w praktyce.

Wprowadzanie zmian w życie, ich obowiązywanie i pełne wdrożenie może zająć do ok. 2 tygodni. Należy również pamiętać, że efekty aktualizacji głównego algorytmu Google dla naszej witryny będzie można dopiero dokładnie określić po wdrożeniu drugiej części w lipcu. Obecne korzystne lub negatywne zmiany mogą zostać zniwelowane lub pogłębione.

Czy aktualizacja algorytmu wyszukiwarki ma coś wspólnego z Core Web Vitals?

Jednym z najczęściej pojawiających się pytań przy okazji aktualizacji głównego algorytmu wyszukiwarki Google jest to czy jest ona powiązana ze zmianami rankingowymi, jakimi jest wprowadzenie Core Web Vitals. Czynnik ten w tym samym czasie staje się oficjalnym czynnikiem rankingowym Google, co już samo w sobie jest sporym zamieszaniem. Jak przyznaje Google, te dwie kwestie są w pełni odrębne i nie mają na siebie żadnego wpływu. Core Web Vitals to aktualizacja doświadczenia na stronie (page experience update) a aktualizacja algorytmu to aktualizacja generalna typu Core Updated (June 2021 Core Update).

Przeczytaj też: Core Web Vitals — czym jest witalność strony, jak ją zwiększyć i dlaczego to takie ważne?

Jak aktualizacje Google wpłyną na Twoją witrynę?

Jeśli zmiany w głównym algorytmie wyszukiwarki Google budzą pewne wątpliwości, skontaktuj się z nami. Jesteśmy zespołem profesjonalistów, którzy posiadają spore doświadczenie w pozycjonowaniu stron internetowych. Rozumiemy, że zmiany to pewna niewiadoma i bardzo często towarzyszy jej chęć utrzymania obecnych wyników pozycjonowania, a czasem nawet wykorzystania możliwości, jakie niosą ze sobą aktualizacje. Oferujemy szeroki zakres usług związanych z SEO, a także wiele dodatkowych, które mogą być doskonałym uzupełnieniem pozycjonowania. W naszych szeregach pracują wykwalifikowani profesjonaliści, którzy są na bieżąco ze wszystkimi trendami oraz zmianami. Niezależnie od formy współpracy oferujemy indywidualne podejście do każdego klienta oraz pomoc w doborze najlepszych i najefektywniejszych rozwiązań. Jesteśmy do Twojej dyspozycji!

 

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Adriana Wrochna