Kolejna aktualizacja algorytmu Google w dwóch etapach – sprawdź co się zmieniło!

Adriana Wrochna

| |

Przeczytasz w 3 minuty

aktualizacja-algorytmu-google

Aktualizacja algorytmu wyszukiwarki Google to nieodłączna część rankingowania oraz pozycjonowania stron internetowych. Przeważnie przyzwyczailiśmy się już do mniejszego lub większego zamieszania, jakie powodują wprowadzone zmiany oraz aktualizacje. Z ostatnią zmianą tego typu mieliśmy do czynienia w grudniu 2020 roku. Czas od tego momentu upłynął na spekulacjach i przewidywaniach, co Google może zmienić w głównym algorytmie wyszukiwarki – kluczowym dla pozycjonowania stron www.

Co zatem zmieniło się 2 czerwca 2021 roku i jak istotne zmiany wprowadziło Google w swoim algorytmie? Wszystkie najważniejsze informacje prezentujemy poniżej!

Dwie tury aktualizacji algorytmu Google

Pierwszą i zaskakującą informacją – gdyż nie zdarza się to zbyt często, jest informacja o tym, że zmiany w głównym algorytmie Google będą wprowadzone w dwóch turach. Samo Google przyznało, że nie zdążyło przygotować i wprowadzić wszystkich zmian w jednym terminie. Oznacza to, że w lipcu czeka nas kolejna zmiana w algorytmie wyszukiwarki, która będzie kontynuacją i uzupełnieniem tej czerwcowej. Google twierdzi również, że obecna aktualizacja algorytmu — a zwłaszcza druga jej uzupełniająca część nie będzie miała zbyt dużego wpływu na wyszukiwarkę. Czy jest to prawdą, ostatecznie przekonamy się, jak zawsze to bywa, w praktyce.

Wprowadzanie zmian w życie, ich obowiązywanie i pełne wdrożenie może zająć do ok. 2 tygodni. Należy również pamiętać, że efekty aktualizacji głównego algorytmu Google dla naszej witryny będzie można dopiero dokładnie określić po wdrożeniu drugiej części w lipcu. Obecne korzystne lub negatywne zmiany mogą zostać zniwelowane lub pogłębione.

Czy aktualizacja algorytmu wyszukiwarki ma coś wspólnego z Core Web Vitals?

Jednym z najczęściej pojawiających się pytań przy okazji aktualizacji głównego algorytmu wyszukiwarki Google jest to czy jest ona powiązana ze zmianami rankingowymi, jakimi jest wprowadzenie Core Web Vitals. Czynnik ten w tym samym czasie staje się oficjalnym czynnikiem rankingowym Google, co już samo w sobie jest sporym zamieszaniem. Jak przyznaje Google, te dwie kwestie są w pełni odrębne i nie mają na siebie żadnego wpływu. Core Web Vitals to aktualizacja doświadczenia na stronie (page experience update) a aktualizacja algorytmu to aktualizacja generalna typu Core Updated (June 2021 Core Update).

Przeczytaj też: Core Web Vitals — czym jest witalność strony, jak ją zwiększyć i dlaczego to takie ważne?

Jak aktualizacje Google wpłyną na Twoją witrynę?

Jeśli zmiany w głównym algorytmie wyszukiwarki Google budzą pewne wątpliwości, skontaktuj się z nami. Jesteśmy zespołem profesjonalistów, którzy posiadają spore doświadczenie w pozycjonowaniu stron internetowych. Rozumiemy, że zmiany to pewna niewiadoma i bardzo często towarzyszy jej chęć utrzymania obecnych wyników pozycjonowania, a czasem nawet wykorzystania możliwości, jakie niosą ze sobą aktualizacje. Oferujemy szeroki zakres usług związanych z SEO, a także wiele dodatkowych, które mogą być doskonałym uzupełnieniem pozycjonowania. W naszych szeregach pracują wykwalifikowani profesjonaliści, którzy są na bieżąco ze wszystkimi trendami oraz zmianami. Niezależnie od formy współpracy oferujemy indywidualne podejście do każdego klienta oraz pomoc w doborze najlepszych i najefektywniejszych rozwiązań. Jesteśmy do Twojej dyspozycji!

 

Udostępnij wpis w mediach społecznościowych

Ikona Ikona

Tagi

Adriana Wrochna

Adriana Wrochna

Zajmuje się planowaniem, realizacją i optymalizacją kampanii reklamowych Facebook Ads, e-mail marketingiem oraz content marketingiem. Z uwagą śledzi najnowsze branżowe trendy, dzięki czemu posiada niezliczoną ilość kreatywnych pomysłów gotowych do wdrożenia. Media społecznościowe stały się jej największą pasją, którą rozwija od przeszło trzech lat.

Zwiększyłem rentowność biznesu średnio o 24%

Skontaktuj się ze mną, a opowiem Ci jak to zrobiłem.

+48 790 558 138 sprzedaz@ministerstworeklamy.pl
Łukasz MinisterstwoReklamy.pl

Najczęściej czytane

Jak zrobić reklamę na Facebooku? Krok po kroku.

|

Przeczytasz w 22 minuty

Polecane artykuły

Najnowsze Case Study

CASE STUDY – od nowej strony do wzrostu s…

|

Przeczytasz w 7 minut

Zaufało nam już ponad 1999 klientów!

Zapewniamy skuteczność, której możesz zaufać – maksymalne wyniki osiągane dzięki naszym metodom!