Jednym z najpopularniejszych sposobów weryfikacji, czy uruchomione reklamy Google Ads prezentują się prawidłowo, jest ten polegający na sprawdzeniu czy sami je widzimy. Fakt, że jest on najczęściej stosowanym wcale nie oznacza, że jest również najbardziej właściwym. Dlatego ten artykuł poświęcimy omówieniu kwestii wyświetlania reklam Google Ads.

Co sprawia, że nie zawsze je widzimy? Jak sobie z tym poradzić? Poznaj 5 podstawowych powodów, dlaczego nie możesz zobaczyć swoich własnych reklam.

Czy zawsze musisz widzieć swoje reklamy?

Pozwól, że na samym początku zaznaczymy, iż fakt, że nie widzisz reklam wcale nie oznacza, że nie działają lub zostały ustawione nieprawidłowo. Powiemy więcej – w wielu przypadkach jest to całkiem normalne zjawisko, wynikające z kilku powodów. Jakich? O tym przekonasz się czytając ten artykuł do końca.

Powód 1: masz włączonego AdBlocka

Pierwsza, podstawowa i zarazem najbardziej banalna kwestia to program do blokowania reklam pojawiających się w Twojej przeglądarce.

Zanim zaczniesz gorączkowo zastanawiać się “gdzie są moje reklamy?!” – koniecznie sprawdź, czy przypadkiem za ich brak nie odpowiada AdBlock.

Powód 2: dysponujesz za małym budżetem reklamowym

Drugim istotnym zagadnieniem może być rozmiar Twoich wydatków na reklamę. Upewnij się, że budżet jeszcze nie zdążył się wyczerpać, zanim zaczniesz szukać własnych reklam. Jeśli zabrakło budżetu to oczywiste, że reklama przestała być wyświetlana i jej nie zobaczysz.

Oczywiście, Google’owskie narzędzie działa tak, aby budżet był konsumowany równo przez cały dzień. Jednak, jeśli środki są mocno ograniczone, algorytm będzie dążył do tego, aby wykorzystać je w maksymalnie efektywny sposób. Dlatego też istnieje prawdopodobieństwo, że zrezygnuje z wyświetlania reklamy akurat Tobie.

W tym miejscu warto rzucić okiem na stawkę CPC. Może bowiem dojść do sytuacji, w której Twój budżet nie zostanie wyczerpany, jednak reklamy nie będą wyświetlane ze względu na niski poziom ustalonej przez Ciebie stawki za kliki.

Powód 3: harmonogram reklam Google Ads

Innym czynnikiem bezpośrednio powiązanym z ustawieniami reklamy jest czas jej wyświetlenia. Jeżeli Twoja reklama ma wyświetlać się tylko w wybrane dni lub tylko w wybrane godziny, a Ty postanowisz poddać ją weryfikacji poza określonymi ramami czasowymi – możesz mieć pewność, że jej po prostu nie zobaczysz.

Powód 4: źle dobierasz frazy i grupy docelowe

Kolejnym powodem, przez który nie widzisz swoich reklam jest ten związany z ich targetowaniem. W tym miejscu musisz zwrócić uwagę na 2 elementy:

  • Frazy kluczowe – sprawdź, czy Twoja reklama Google Ads jest ustawiona na frazy, które wpisujesz w wyszukiwarkę w celu ich znalezienia.
  • Preferencje i dane o użytkownikach – zweryfikuj, czy Twój profil odpowiada temu, w jaki sposób została sparametryzowana kampania Google Ads. Przykładowe błędy popełniane w tej materii to np.:
    • Inne dopasowanie wieku – Twoja reklama dociera do osób w wieku innym niż Twój.
    • Inne dopasowanie lokalizacji – Twoja reklama kierowana jest do osób z zagranicy w trakcie, gdy Ty chcesz ją sprawdzić w Polsce.
    • Inne dopasowanie urządzeń – Twoja reklama działa tylko na urządzeniach mobilnych (smartfon, tablet) podczas, gdy Ty chcesz ją zweryfikować na laptopie.

 

Powód 5: Twoja reklama jest w trakcie weryfikacji, została zatrzymana lub odrzucona

Ostatnimi przyczynami wskazującymi, dlaczego nie widzisz swoich reklam, mogą być te znajdujące się bezpośrednio w Twoim koncie reklamowym Google Ads.

Najbardziej prozaiczna to ta związana z faktem, że Twoja kampania jest jeszcze sprawdzana przez algorytmy Google’a. Jej analiza może potrwać kilka godzin, a nawet dni i dopiero po tym czasie zyskasz możliwość jej obejrzenia. Inny powodem może być to, że po prostu dobiegła końca, a kolejnym, że nastąpiło odrzucenie Twojej reklamy.

O ile w pierwszym przypadku wystarczy poczekać, a w drugim przedłużyć okres jej funkcjonowania. O tyle w sytuacji, gdy doszło do jej odrzucenia – będzie to od Ciebie wymagało nieco większego zaangażowania. Może się bowiem okazać, że kreacja, tekst, poszczególne ustawienia kampanii, a nawet strona, do której kieruje – będą musiały zostać skorygowane.

Zajmij się swoim biznesem, podczas gdy my zajmiemy się Twoją reklamą Google Ads

Jeśli chcesz nie martwić się o to, czy Twoje reklamy wyświetlają się prawidłowo – skontaktuj się z nami. Zajmiemy się ich zaplanowaniem, konfiguracją, wdrożeniem oraz pełną optymalizacją – przez cały okres współpracy.
Dobierzemy odpowiednie formaty, ustalimy budżety, a przede wszystkim dopilnujemy, aby przekładały się na realne wyniki finansowe i zyski dla Twojej firmy!

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Adriana Wrochna