Facebook Ads i Google Ads to absolutnie 2 wiodące systemy reklamowe. Pomimo istotnych (i widocznych już na pierwszy rzut oka) różnic, pewnie wiele razy zdarzało Ci się spotykać ze stanowiskami ludzi, którzy jasno deklarowali się po jednej z tych stron. Wychwalali rozwiązania oferowane przez giganta mediów społecznościowych albo też wskazywali, że jedyną sensowną drogą reklamy jest inwestycja w potentata wyszukiwarek internetowych.

Wbrew obiegowym opiniom, zarówno serwis Facebook, jak i platforma Google odpowiadają za inną część działań marketingowych. Działań, które powinny się uzupełniać, a nie ze sobą rywalizować.

Dlatego w tym artykule udowodnimy Ci, że wcale nie musisz decydować się na jedno konkretne rozwiązanie. Zamiast tego, opowiemy czym są, jakie możliwości dają, a przede wszystkim, w jaki sposób mogą pomóc Twojej firmie. Zapraszamy do lektury, która zmieni sposób, w jaki patrzysz na te dwa rodzaje reklam!

Facebook Ads, czyli docieraj do osób, które mogą stać się Twoimi klientami

Facebook to serwis społecznościowy stworzony po to, aby jego użytkownicy mogli nawiązywać i utrzymywać relacje, wymieniać się informacjami, a także czerpać wiedzę i inspiracje płynące z całego świata.
Dla firm jest z kolei nośnikiem reklamy – pozwalającym docierać do doskonale sprecyzowanych grup odbiorców. Pod pojęciem platformy społecznościowej kryją się bowiem bardzo skomplikowane bazy danych, wspierane przez setki (a może nawet tysiące) algorytmów, które analizują użytkowników pod wieloma względami.

koszty reklamy facebook ads

Jakie możliwości daje Ci reklama przy użyciu Facebook Ads?

Niekwestionowaną zaletą tego typu rozwiązania jest przede wszystkim mnogość dostępnych formatów. Reklama za pomocą Facebooka (oraz zintegrowanego z nim Instagrama) może przyjmować różne postacie. Mowa tu o licznych rozwiązaniach – od prostych postów składających się z grafiki i tekstu, poprzez reklamę karuzelową, promocję video, na niestandardowych reklamach banerowych kończąc.

Oczywiście, poza samym rodzajem i wyglądem reklam, możesz także decydować o tym, gdzie i w jaki sposób będą one umieszczone. Tutaj Facebook daje Ci również duże pole do popisu. Do Twojej dyspozycji jest reklama w formie tradycyjnych postów, wiadomości na Messengerze, relacji, banerów umieszczonych poza newsfeed’em, a także postów na Instagramie.

W działaniach promocyjnych liczy się też umiejętne docieranie do osób, które miały już kontakt z Twoją marką, czyli tzw. remarketing. W tym obszarze Facebook zapewnia Ci szerokie spektrum możliwości, dzięki którym możesz precyzyjnie trafiać do użytkowników, którzy nie tylko polajkowali Twój profil, skomentowali Twoją aktywność, odwiedzili Twój serwis, czy wykonali inne czynności. Dodatkowo, możesz decydować, że Twoja reklama wyświetli się np. wyłącznie osobom, które były na konkretnej podstronie lub dodały coś do koszyka. Brzmi ciekawie? Wiedz, że remarketing od Facebooka ma więcej ciekawych zastosowań ?.

Jego zasada działania pozwala Ci na docieranie ze swoim przekazem reklamowy do stricte określonych osób, które możesz definiować na podstawie wielu cech: lokalizacji, języka, zainteresowań, wieku, płci, a nawet konkretnych zachowań.

Google Ads, czyli daj się znaleźć osobom, które poszukują konkretnych rozwiązań

Google to wiodąca wyszukiwarka internetowa pozwalająca na swobodne znajdowanie informacji tekstowych, grafik, filmów, korzystanie z map, a także robienie zakupów. W kilka setnych sekundy potrafi zaserwować setki wyników na praktycznie dowolny temat. Niewiele osób korzystających z niej na co dzień wie, że Google to także bardzo potężne i wszechstronne narzędzie wykorzystywane przez marketerów z całego świata.

koszty-google-ads

Jak Google Ads może pomóc w promocji Twojej marki?

Tu, podobnie jak w przypadku Facebooka – do Twojej dyspozycji jest cały szereg możliwości reklamowych. Najważniejszym jest oczywiście tzw. search, czyli reklama tekstowa prezentowana bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. Jednak poza nią, reklama Google oferuje Ci także display (promocję przy użyciu banerów) oraz video (do którego wykorzystuje posiadaną przez siebie platformę YouTube).

Zasada funkcjonowania tego systemu reklamowego daje Ci możliwość wyświetlania reklam definiowanych na podstawie konkretnych fraz kluczowych, jak i cech potencjalnych odbiorców (w tym ich lokalizacji, języka, preferencji itp.).

Cena Facebook Ads i Google Ads – ile to kosztuje?

Niestety, na to pytanie nie ma jednej dobrej odpowiedzi. W czasie, gdy wyszukiwarka Google opiera się na kosztach naliczanych od tzw. kliknięć – platforma Facebook może uzależniać je od innych czynników (zasięgów, współczynników czy leadów).

Pomimo, że platformy oferują inne systemy rozliczeń, finalny koszt prowadzenia kampanii może zależeć od kilku zmiennych, które są charakterystyczna dla obu z nich. Do najbardziej popularnych należą:

  • Sytuacja na rynku, czyli jak dużo firm reklamuje się w dany sposób, w tym samym miejscu oraz czasie. Jak pewnie się domyślasz – im więcej reklamodawców, tym większy koszt samej reklamy.
  • Sposobu i celu promocji, czyli jaki format ma dana reklama i jaki cel ma realizować. Zupełnie inne kwoty płaci się za tzw. zasięgi, inne za kliknięcia, a zupełnie inaczej podchodzi się do opłat za wykonanie konkretnej akcji (np. pozostawienia kontaktu).
  • Czas trwania – zarówno Google, jak i Facebook oferują specjalistyczne algorytmy, które ciągle się “uczą”. To oznacza, że w trakcie trwania danej kampanii – systemy same dążą do podnoszenia jej efektywności, dostosowując się tym samym do celów, odbiorców, jak i innych zmiennych. Im dłuższa kampania tym więcej danych są w stanie pozyskać. To może przekładać się zarówno na ich skuteczność, jak i wysokość ponoszonych kosztów.
  • Wysokość budżetu, tak samo wygląda to w przypadku finansów. Więcej zainwestowanych pieniędzy to również więcej możliwości na naukę. Więcej wiedzy i lepsze poznanie rynku skutkuje natomiast lepszym zwrotem z inwestycji poniesionej na reklamę.

Reklama za pomocą Facebook i Google

Jak widzisz, w przypadku opisanych systemów reklamowych naprawdę ciężko mówić o rywalizacji. Zamiast niej liczy się odpowiednie podejście i umiejętne wykorzystanie możliwości obu tych serwisów. W naszej agencji wiemy, jak to robić i z przyjemnością podzielimy się tą wiedzą także z Tobą ?.

Chcesz wiedzieć, w jaki sposób możemy pomóc także Twojej firmie? Skontaktuj się z nami, aby otrzymać niezobowiązującą ofertę oraz skorzystać z całkowicie darmowej wyceny.

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Adriana Wrochna