Co to są strony satelity?

Strona satelitarna jest to nic innego jak witryna, którą tworzymy pod konkretną usługę naszego serwisu firmowego lub kategorii w sklepie. Można też stworzyć stronę pod inny rejon kraju, gdzie chcemy się promować. Zawiera bardziej precyzyjne informacje na dany temat, który interesuje użytkownika.

Nazwa strony satelity wzięła się stąd, że znajduje się wokół strony docelowej, na którą ma przekazywać przechwycony ruch ze źródeł, z których witryna główna ma problem go pozyskać.

Czym były i czym są teraz strony satelitarne?

Strony satelity w przeszłości były typowymi landing page o małej ilości contentu. Często prócz ubogiej zawartości zawierały dane firmy strony docelowej, na którą miały przekazywać ruch. Były budowanie niewłaściwie, przez co nie były w stanie wykorzystać całego swojego potencjału.

Obecnie strony tego typu znacznie poprawiły swoją jakość i wyewoluowały. Skupiają się głównie na promowaniu kilku wybranych grup fraz kluczowych lub skupiają się na danym mieście np.: „rolety na wymiar Kotlina Kłodzka”.

Case Study - Pozycjonowanie stron satelit - screen

Zrzut ekranu pokazuje, że strona satelita może, a nawet powinna wyglądać bardzo dobrze i naturalnie.

Od czego zacząć budowę strony satelitarnej?

Na początek musimy prześledzić kategorie naszej głównej strony i dla wybranych lub wszystkich zbudować odpowiednią stronę satelitarną skupiającą się tylko na tych, które nas najbardziej interesują. W moim przypadku większość produktów i usług pozostaje bez zmian, gdyż skupiam się na pozycjonowaniu lokalnym poprzez dodanie do poszczególnych fraz odpowiedniego miasta i rejonu kraju.

Koniecznie musimy przeanalizować frazy kluczowe dla gotowych stron satelitarnych. Powinniśmy je podzielić na ważne i pomocnicze oraz nie zapomnieć o dodaniu wybranego rejonu Polski. Dla przykładu posłużę się stroną, gdzie pozycjonujemy hasła związane z osłonami okiennymi dla innego rejonu Polski niż strona docelowa, która jest nastawiona na rynek Warszawski, a strona satelita na Kotlinę Kłodzką.

Kolejną istotną rzeczą jest zaplanowanie odpowiedniej optymalizacji i pozycjonowania. Odpowiednio dobieramy frazy pod poszczególne podstrony. Trudne frazy przypisujemy do strony głównej, a resztę odpowiednio dzielimy między podstronami.

W jaki sposób stworzyć strony satelitarne, aby w pełni wykorzystać ich potencjał?

1. Odpowiednia optymalizacja strony. Korzystanie z nowoczesnych rozszerzeń obrazków by ważyły jak najmniej czy odpowiednia optymalizacja kodu by był lekki dla przeglądarki. Strona powinna otwierać się dobrze i sprawnie działać na urządzeniach mobile, jak i desktop.

2. Odpowiednie dopasowanie słów kluczowych. Trzeba o tym pamiętać, by słowa były dopasowane odpowiednio pod dane podstrony, jest to kluczowe i ma duże przełożenie na wyniki.

3. Zadbanie o linkowanie. Strony satelitarne powinniśmy tak samo odpowiednio linkować. Dobrze, gdyby źródła linków były wartościowe, chociaż mogą być też mniej ważne linki jak np. fora.

4. Dbanie o dopracowany i wartościowy content. Nieustannie powinno się dbać o wartościowy content strony satelity, by wyglądała jak najbardziej naturalnie dla użytkowników i robotów śledzących Google.

Case Study - Pozycjonowanie stron satelit - wykres

Wykres przedstawia, jak w krótkim czasie po odpowiedniej optymalizacji zauważalnie zaczęły rosnąć wyświetlenia strony satelity.

Dla jakiego rodzaju serwisu warto stworzyć stronę satelitarną?

Strony firmowe – możemy wyjść z naszą ofertą w inną lokalizację np. na inne miasto. Możemy też stworzyć stronę pod konkretną usługę, którą ciężko jest wypozycjonować na stronie głównej firmy.

Portale internetowe – gdzie skupiamy się na konkretnej tematyce portalu np. „montaż okien” i wszystkimi działaniami z tym związanymi. Gdzie główna strona np. portalu ogólnobudowlanego nie wyczerpie „montaż okien”w taki sposób, jak zrobiłaby to strona satelitarna, która byłaby poświęcona tylko i wyłącznie montażowi okien.

Sklepy internetowe – głównym celem stron satelit są właśnie sklepy. Spowodowane jest to ogromna ilością towaru i kategorii na sklepie, gdzie strona satelitarna może się skupić na danym typie przekazując moc docelowemu sklepowi.

Podsumowując

Strony satelitarne mają na celu wypromowanie naszych produktów czy usług w miejscu, gdzie strona główna sklepu czy firmy ma problem się wybić. Dostarczając przy tym solidny content dla użytkownika i wartościowy ruch dla strony docelowej.

Chcesz, aby Twoja firma mogła pochwalić się podobnym sukcesem?

Skontaktuj się z nami, aby otrzymać wycenę oraz profesjonalne wsparcie w promocji Twojej
firmy online.

WRÓĆ DO LISTY WSZYSTKICH CASE STUDY

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Robert Sznapka