Naszym Klientem jest kancelaria prawnicza, która działa w Krakowie, specjalizująca się m. in. w prawie rodzinnym, karnym, gospodarczym oraz obsłudze prawnej firm. Współpraca rozpoczęła się w listopadzie 2024 roku i obejmuje kompleksowe działania: optymalizację i rozwój strony internetowej pod kątem UX i SEO, prowadzenie i optymalizację wizytówki Google, działania content marketingowe, przygotowanie spójnej komunikacji e-mailowej dopasowanej do wizerunku kancelarii. W lutym 2025 roku została wdrożona nowa funkcjonalność — Kalendarz online. Spis treściCel wdrożenia kalendarzaZakres pracEfekty i analiza wynikówWnioski i rekomendacjePotrzebujesz podobnych rozwiązań dla swojego biznesu? Cel wdrożenia kalendarza Nowa funkcjonalność miała realizować trzy główne cele: Zwiększenie ilości kontaktu z klientem — umożliwienie szybkiego i wygodnego umówienia wizyty online, bez konieczności dzwonienia lub wysyłania maila. Zwiększenie zasięgu i konwersji — dotarcie do użytkowników preferujących natychmiastowe rezerwacje internetowe, szczególnie z urządzeń mobilnych. Odpowiedź na potrzeby klientów — dostosowanie formy umawiania spotkań do zmieniających się przyzwyczajeń i oczekiwań odbiorców usług prawnych. Zakres prac Prace nad nową funkcjonalnością obejmowały: analizę dostępnych narzędzi i wybór rozwiązania kompatybilnego z istniejącym systemem CMS, zaprojektowanie intuicyjnego interfejsu dopasowanego do identyfikacji wizualnej kancelarii, integrację kalendarza z formularzem kontaktowym, optymalizację strony „Kalendarz” pod kątem SEO (nagłówki, meta dane, struktura treści, szybkość ładowania), dodanie odnośników do kalendarza w strategicznych miejscach witryny, aktualizację treści i linków w wizytówce Google, aby ułatwić klientom korzystanie z nowej funkcji. Efekty i analiza wyników Wykres z Google Search Console (22.02–03.08.2025) pokazuje: Wzrost liczby wyświetleń strony (linia fioletowa) — po wdrożeniu kalendarza i jego promocji nastąpił wyraźny trend wzrostowy, szczególnie od maja 2025 roku. Skok liczby kliknięć (linia niebieska) — momentami notowano ponad 8 kliknięć dziennie w wyniku wyszukiwania, co przy branży prawniczej jest dobrym wskaźnikiem zainteresowania. Stabilny wzrost widoczności — w czerwcu i lipcu utrzymywały się wysokie wartości wyświetleń, co świadczy o skutecznej indeksacji nowej podstrony i jej rosnącej pozycji w wynikach Google. Źródło: GSC, wykres przedstawia wzrost ruchu Efektem działań było: zwiększenie liczby rezerwacji online, skrócenie czasu potrzebnego na umówienie spotkania, większe zaangażowanie użytkowników mobilnych. Wnioski i rekomendacje Wdrożenie kalendarza potwierdziło, że dopasowanie narzędzi kontaktu do stylu życia klientów zwiększa ich skłonność do podjęcia decyzji o skorzystaniu z usługi.Dzięki integracji z SEO i odpowiedniej promocji w kanałach online, nowa funkcjonalność nie tylko poprawiła UX strony, ale również realnie przełożyła się na wzrost widoczności i konwersji. Potrzebujesz podobnych rozwiązań dla swojego biznesu? W Ministerstwie Reklamy mamy więcej sprawdzonych pomysłów, które realnie zwiększają widoczność marki i liczbę pozyskiwanych klientów. Każdy projekt traktujemy indywidualnie, dopasowując strategię i narzędzia do specyfiki Twojej branży, grupy docelowej oraz celów biznesowych. Współpracując z nami, możesz liczyć na kompleksowe wsparcie — od koncepcji i wdrożenia, po stałą optymalizację, tak aby Twoja firma rosła w siłę i była zawsze krok przed konkurencją.