Jak dużo czasu zajmuje osiągnięcie efektów w SEO? Nikt nie ma jednoznacznej odpowiedzi, ale dzisiaj możemy Ci przedstawić możliwy rozwój wydarzeń, który udał się naszemu klientowi. 3 miesiące współpracy wystarczyły, żeby zwiększyć ilość kliknięcie o aż 6 tysięcy względem analogicznego okresu w poprzednim roku. Kliknięcia to jedno, konwersje to drugie. Dzięki naszym działaniom ilość konwersji wzrosła 4- krotnie do poziomu 1300 konwersji w okresie trzech miesięcy! Dowiedz się, jak to zrobiliśmy i osiągnij podobny sukces!

Jaką usługę wybrał nasz klient?

Nasz klient, jeden z czołowych producentów w swojej branży, działający w ponad 60 krajach świata, zdecydował się na skierowanie do Ministerstwa Reklamy w celu przeprowadzenia optymalizacji SEO swojej strony internetowej. Firma już wcześniej decydowała się na różnego rodzaju działania marketingowe, w tym przygotowanie atrakcyjnej wizualnie strony internetowej, czy prowadzenie drobnych działań SEO.

Mimo to, pozycjonowanie firmy nie stało na najwyższym poziomie, strona internetowa także nie była przygotowana pod pełną analitykę internetową ani nie posiadała ustawionego konta w Google Analytics 4.

Z tego też powodu, zasugerowaliśmy naszemu klientowi przeprowadzenie dogłębnego audytu SEO, a także skonfigurowanie GA4.

Co pokazał nam audyt SEO?

Jak się okazało, strona naszego klienta miała dość poważne problemy z wydajnością. Czasy wczytywania były dalekie od zadowalających, ponadto duża część stron nie była zaindeksowana w wyszukiwarce.

Kolejnym problemem okazały się podstrony, które nie były widoczne w mapie strony, jak i nie posiadały przyjaznych dla wyszukiwarki linków ani meta descriptions.

Zwróciliśmy także uwagę na nieodpowiednie wykorzystanie słów kluczowych w treściach, a także braki w linkowaniu wewnętrznym. Zaproponowaliśmy naszemu klientowi odpowiednie działania i już wkrótce przeszliśmy do ich realizacji.

Jakie osiągnęliśmy efekty?

Udało nam się znacznie zwiększyć ilość kliknięć, wyświetleń i konwersji naszego klienta. 

  • Wpływ naszych działań

Spójrzmy, jak nasze działania wpłynęły bezpośrednio na SEO. W ocenie wzięto pod uwagę trzy przedziały czasowe (3-miesięczne).

01.09.2022 – 30.11.2022

Rok temu
01.06.2023 – 31.08.2023
Przed współpracą
01.09.2023 – 30.11.2023
Po współpracy z MinisterstwoReklamy.pl
Łączna liczba kliknięć: 4190 Łączna liczba kliknięć: 6520 Łączna liczba kliknięć: 10600
Łączna liczba wyświetleń: 65 600 Łączna liczba wyświetleń: 121 000 Łączna liczba wyświetleń: 173 000

Wzrost względem trzech miesięcy przed współpracą
⬆️ Liczba kliknięć wzrosła o 4080
⬆️ Liczba wyświetleń wzrosła o 52000

Wzrost względem zeszłego roku
⬆️ Liczba kliknięć wzrosła o 6410
⬆️ Liczba wyświetleń wzrosła o 107400

Rok 2022

Rok 2023 (po naszej współpracy)

Co zrobiliśmy w ramach działań SEO?

Choć być może dla wielu z nas pozycjonowanie kojarzy się przede wszystkim ze zdobywaniem linków zewnętrznych, to nawet bez linkbuidlingu strona można osiągnąć rewelacyjne wyniki.

Naszym głównym celem stało się wyeliminowanie problemów, które zarejestrowaliśmy podczas naszego audytu SEO.

W dużym skrócie wykonaliśmy następujące kroki:

  • przeprowadziliśmy optymalizację techniczną (o której więcej napiszemy za chwilę)
  • przygotowaliśmy macierz słów kluczowych i wprowadziliśmy ją w życie
  • przedstawiliśmy naszemu klientowi wytyczne dotyczące tworzenia treści na swojego bloga
  • dodaliśmy stronę do Google Search Console i połączyliśmy stronę z w pełni skonfigurowanym Google Analytics 4
  • stworzyliśmy nową mapę strony
  • wykorzystaliśmy nasze autorskie rozwiązanie, żeby przesłać stronę do ponownej indeksacji w Google (po przeprowadzeniu zmian)

Teraz przejdziemy do kolejnej części, w której dokładnie opowiemy o przeprowadzonych działaniach.

1. Audyt SEO

Pierwszym krokiem naszych działań było przeprowadzenie audytu SEO, dzięki któremu lepiej mogliśmy zrozumieć, co musimy zrobić dla naszego klienta. Tak jak zawsze, nasz audyt składał się z trzech kluczowych działań, które są absolutną podstawą działań SEO.

  • Analiza zawartości strony 

To, jakie treści są na Twojej stronie, jest absolutnie kluczowe dla jej pozycji w wyszukiwarce. Sprawdziliśmy na stronie naszego klienta, jak wykorzystane są słowa kluczowe, czy znajdują się w nagłówkach, czy istnieją duplikacje treści, a także czy same teksty są użyteczne.

Jak się okazało, niektóre z treści daleko odbiegały od wytycznych SEO, a także znaleźliśmy nieco duplikatów (opisy produktów). Ponadto strona nie celowała we wszystkie użyteczne dla niej słowa kluczowe — dzięki tym informacjom mogliśmy później stworzyć macierz słów kluczowych.  

  • Sprawdziliśmy kod strony i inne kwestie techniczne

Jak zawsze przy pozycjonowaniu SEO konieczne jest zbadanie aspektów technicznych strony. Sprawdzamy wszystko: od wykorzystywanych wtyczek, poprzez budowę adresów, błędy 404, a także prędkość ładowania.

Optymalizacje techniczne są jednocześnie najtrudniejszą i najłatwiejszą częścią SEO: najtrudniejszą, bo błędy ciężko znaleźć, a najłatwiejszą, że to właśnie ta z metod najszybciej przekłada się na wzrost pozycji strony. Sprawdziliśmy także inne techniczne fakty, takie jak wykorzystywane formaty zdjęć i ich rozmiary, a także dostosowanie do urządzeń mobilnych.

  • Badamy linki 

Nasz klient nie miał żadnej rozbudowanej strategii linkbuildingowej, mogliśmy skontrolować tylko linki wewnętrzne (których było zdecydowanie za mało), a także zasugerować strategie pozyskiwania linków.

2. Optymalizacja techniczna strony

Pierwszy krokiem optymalizacji był pomiar wydajności strony dodatkiem do przeglądarki Google Chrome — konkretniej Lighthouse. Jest to naszym zdaniem najbardziej miarodajna forma pomiaru. Strona miała duże problemy z prędkością ładowania, zajmowało więcej niż rekomendowane 3 sekundy. 

  • Kompresja zdjęć i optymalizacja czasu ładowania

Problemem okazały się elementy graficzne, takie jak filmy .gif w slajderach, czy zdjęcia w bardzo dużych rozdzielczościach. Dokonaliśmy ich znacznej kompresji, co pozwoliło na uniknięcie spowolnienia różnych podstron. 

  • Przekierowania i problemy z linkami

Poprawiliśmy także liczne kwestie związane z przekierowaniami, które mogły szkodliwie wpływać na pozycjonowanie strony internetowej naszego klienta. 

Bardzo ważnym krokiem w optymalizacji SEO strony było także zmiana tytułów i linków podstron, tak, żeby korespondowały ze słowami kluczowymi danych podstron. Dodaliśmy także meta description do wszystkich podstron, które ich do tej pory nie zawierały. 

  • Korekta danych strukturalnych

Dane strukturalne strony internetowej to informacje, które pozwalają wyszukiwarkom internetowym na lepsze zrozumienie zawartości strony. To różnego rodzaju opisy, czy oznaczania elementów treści przy pomocy odpowiednich schematów.

Te schematy pozwalają wyszukiwarce na wykorzystanie zawartości strony do tworzenia, chociażby bogatych wyników, czy kart wiedzy. Innymi słowy, pozwalają na poprawienie CTR strony i ogólne zwiększenie ilości wyświetleń i kliknięć.   

3. Utworzenie macierzy słów kluczowych

Pozycjonowanie to słowa kluczowe i ich odpowiednie wykorzystanie. To prawdziwa teza, dlatego też przygotowaliśmy macierz słów kluczowych dla naszego klienta. A co to takiego? Najprościej mówiąc, to zbiór słów kluczowych, w które będziemy celować przy pomocy różnych podstron. 

Przygotowaliśmy odpowiednią listę kilkudziesięciu słów kluczowych przypisanych do kilkunastu najważniejszych podstron naszego klienta. Następnie dostosowaliśmy te podstrony pod wymagania związane ze słowami kluczowymi — konkretniej, zastosowaliśmy je w treściach podstron, dbając jednocześnie o to, aby uniknąć duplikatów i podobnych problemów. 

4. Konfiguracja Google Analytics 4 

Google Analytics to narzędzie do analityki internetowej, które pozwala śledzić całokształt działań marketingowych danego biznesu. Na jednej platformie możemy analizować sprzedaż z naszych wszystkich kanałów reklamowych — w tym z pozycjonowania. 

Nasz klient nie miał skonfigurowanego GA4, nie miał do niego także podłączonego Google Search Console. Naprawiliśmy te kwestie, dzięki czemu teraz jest możliwa bardzo dokładna analiza słów kluczowych w wyszukiwarce. Ponadto zgłosiliśmy nową mapę strony do GSC. 

Ostatnim krokiem była reindeksacja wszystkich podstron przy pomocy naszego autorskiego rozwiązania. 

5. Wskazówki dotyczące treści i dalszych działań

Nasz klient samodzielnie prowadził własnego bloga, jednak jak zwróciliśmy uwagę, niektóre z treści odbiegały nieco od standardów, które się uznaje za dobre w pozycjonowaniu. Z tego powodu przygotowaliśmy dla niego instrukcję tworzenia treści na bloga. 

Oparliśmy instrukcję na tych dwóch wpisach: 

Zasugerowaliśmy także kolejne działania, które pozwolą naszemu klientowi rozwijać się i zwiększać sprzedaż dzięki pozycjonowaniu. Być może te kolejne działania staną się tematem case study w przyszłości. 

Chcesz osiągnąć podobny szybki sukces? Skontaktuj się z nami i sprzedawaj więcej: tel:+48791493287

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
MinisterstwoReklamy